Totaal aantal pageviews

woensdag 10 april 2013

MA PETITE MERCERIE van VERONIQUE MAILLARD

Dit is het boekje waar ik de Anjer uit haalden.

DMC: réf 14356/1
ISBN:978 2 84270 613 5  Euro19.50 staat er achterop.
MANGO pratique
Ik heb er al jaren geleden 25,02 voor betaald bij AMAZON.fr de rekening laat ik in de boekjes zitten een tik van mij. Weet ik wat ik er voor betaalde na jaren nog.

 Verschillende vragen mij om de uitleg van de Anjer. Die staat in dit boek.
 En omdat het er in het Frans in staat, en ik dit niet kan lezen. Heb ik er mijn eigen draai aan gegeven. Zo maar wat uit geprobeerd, en uiteindelijk was hij naar mijn zin. De eerste waren groter en ze werden steeds kleiner. Velen gemaakt maar ik weet niet precies hoe ik ze maak. Ik maak een ring van losse die om een vingerhoed past, Dicht maken,en dan Stokjes er op haken, 4 paar bij elkaar in de eerste lossen. En daar boven op 3 stokjes  en daar 2 stokjes bij elkaar. Dan komt vanzelf de anjer vorm erin. Gaat het rimpelen. Als laatste  het schulp randje. Zal in de vakantie weer eens een paar maken. Maar als iemand dit boekje heeft en Frans kan lezen. Dan kunnen jullie hem maken. Is hij te wijd rijg er een koortje door staat ook op het patroontje.Steeds minderen met vasten waar de vingerhoed in gaat. Ik kan mij wel nog herinneren. Dat ik er pijn van aan mijn vingers kreeg.
 Ik ben niet zo goed hier in als sommigen van jullie, die hier een patroontje van uit kunnen schrijven zo knap.En onder aan de bloem haakje dan het steeltje waar de vingerhoed in kan. ALLEEN VASTEN

Ik doe eerst de bloem en dan de onderkant, van Catania katoen groen. Bij allemaal dit gebruikt. De boven kant anjer, van verschillende materialen gehaakt steeds dunner materiaal.

Ik hoop dat ik duidelijk voor jullie ben geweest. Zo niet dan zal ik er binnen kort nog wat maken en opschrijven. En als iemand dit boekje heeft en kan lezen. Daar is het dan heel makkelijk voor.

Heel veel succes nog vragen mail mij maar. Groetjes José


Als laatste nog een foto gemaakt en bij gevoegd van de binnen kant.

VERRASSING !!
NOU IK GA EEN MOOIE NIEUWE ANJER MAKEN !! En die ga ik verloten onder iedereen die lid is en lid wil worden van mijn weblog en hier een berichtje achter wil laten.






12 opmerkingen:

  1. Ze zijn echt schitterend. Mijn frans is ook slecht, dus ik kan je jammer genoeg niet helpen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil een gokje wagen, eventueel kan ik de uitleg voor jou wel vertalen.Ik woon in België en eventueel kan je een kopietje op sturen ?
    martinepoelman@yahoo.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je wel, ik ga het binnenkort eens proberen!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn de anjers.
    nee, ik ga me daar niet aan wagen. Een pannenlap haken lukte net....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn heel mooie anjertjes!
    Maar ik hoef niet mee te doen bij de verloting, ik heb al een mooi exemplaar!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Jose dat Rood wit Blauw... Knoop ze zaterdag maar aan je tas dan kunnen we ze bewonderen !!
    Maak een copietje van het franse patroontje er is vast wel iemand uit Belgie in Nijkerk die het voor je wil vertalen. L.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! En juist omdat het nu echt je eigen creatie is geworden! Ik haakte ooit een vingerhoed voor mijn Mams en met suikerwater werd hij hard gemaakt, staat nog steeds in haar verzameling! Het zijn de kleine dingen die het doen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk José, het zijn echte anjers! Hoop dat je snel hulp krijgt met het vertalen van je patroon maar zo te lezen gaat dat vast lukken. Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn leuk José. Ziet er moeilijk uit, maar valt misschien wel mee. Ik waag een gokje, dat is de makkelijkste manier ;) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooit kreeg ik zo'n mooie anjer van Marcella van nuttig en fraai. En ik ben er erg trots op.Zo fijn werken kan ik (niet) meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jose, ik vind het knap. Ik kan zelf amper pannenlappen haken. Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen